Mindfulness ADD ADHD

Hoe jij Mindfulness kan gebruiken om je ADD of ADHD de baas te worden

Voor meer focus, rust en balans. Dit gaat je absoluut helpen!

  • ADD of ADHD hebben en toch volledig gefocust zijn? JA, dat kan!
  • Ondanks jouw drukke brein je toch ontspannen voelen? Ja, dat kan!
  • Stoppen met piekeren? YES, ook dat kan!
  • Volledig in je kracht staan en veel energie hebben, ondanks je label? JA, dat kan!
adhd en mindfulness en add

Wat is het geheim?

Het geheim van rust in je hoofd, balans, energie en focus is… <<tromgeroffel>>………. MINDFULNESS.

Mindfulness bij ADD/ADHD

Toen ik de diagnose ADD kreeg op 26-jarige leeftijd, terwijl ik midden in een burn-out zat, kwam mijn huisarts met het idee om een 8-weekse Mindfulness cursus te gaan volgen.

He, wat? Mediteren? WHY“, dacht ik. Het leek me een beetje zweverig, maar ik was zo wanhopig, dat ik alles aanpakte wat op mijn pad kwam.

Al na de 2e bijeenkomst van de 8-weekse Mindfulness training was ik helemaal verkocht. Dit ging mijn leven veranderen, ik voelde het!


Volg online een 8-weekse Mindfulness training

Ben jij klaar voor verandering? Wil jij minder stress, meer balans, een betere focus/concentratie en beter slapen?


Mindfulness brengt je volledig in het nu. Je leert stil te staan bij jezelf, je omgeving, en bij wat jij nu eigenlijk nodig hebt. Maar vooral leer je, hoe je je aandacht kunt focussen en een situatie te accepteren, precies zoals hij is.

add en mindfulness en adhd

Naar mijn mening, heeft iedereen met het label ADD of ADHD een beetje Mindfulness nodig!

Mindfulness heeft niet alleen een positieve invloed op je concentratie en balans, maar het verandert jouw hele leven op vele manieren. Wanneer je serieus aan de slag gaat met Mindfulness zul je merken dat je je gezonder, blijer, energieker, zelfverzekerder zult voelen. Het heeft een positieve invloed op je relaties, je werk, je huishouden en noem maar op. Daarnaast leer je bij Mindfulness om te stoppen met piekeren. Je leert hoe je gedachtes kunt observeren, ze te accepteren zoals ze zijn en ze vervolgens te laten gaan. HEERLIJK!

Mindfulness is een simpele, bewuste en liefdevolle manier van omgaan met jezelf.

Mijn vrienden en familieleden reageerden verbaasd en zelfs een beetje boos toen ik aan de mensen om mij heen vertelde dat mijn huisarts me naar een Mindfulness cursus had gestuurd. “Je hebt een burn-out en ADD. Wat heeft Mindfulness hier nou mee te maken?“, dachten ze.

Eerlijk gezegd dacht ik dat zelf ook een beetje. Tot de cursus begon. Na een paar weken merkte ik niet alleen zelf het verschil. Ook mijn omgeving keek me verbaasd aan. “Wat is er met jou gebeurd? Je bent zo relaxed!”, zeiden ze. Mindfulness was één van de belangrijkste dingen die mij hielpen bij het herstellen van de burn-out, maar daarnaast gaf het me zoveel andere voordelen. Ik leerde me te concentreren, ik ging mezelf beter begrijpen, ik werd liever voor mezelf, kreeg meer energie en zelfvertrouwen en noem maar op…

Mindfulness voor adhd add

Als je niets doet…

Wanneer jij geen concentratie en energie hebt, wanneer jij continu piekert en jezelf de put in praat, kun je nooit gelukkig en in balans zijn. Je zal nooit 100% functioneren, of dit nu in je relatie is of in je werk.

Als je hier niets aan doet zul je je moe of zelfs uitgeput blijven voelen. Zoals de meeste mensen met ADD of ADHD zul je snel overprikkeld raken, je niet kunnen concentreren en instabiel blijven. Misschien ervaar jij wel stress, of zelfs angst en paniek.

Maar het goede nieuws is, je kunt er iets aan doen…

Wil jij meer focus, rust in je hoofd en balans in je leven?

Met een cursus Mindfulness pak je verschillende ‘ADD problemen’ of ‘ADHD problemen’ direct aan, bij de kern. Je traint je brein als het ware. Na een 8-weekse Mindfulness cursus voel je je relaxt en minder gestresst. Je leert beter en bewuster ademen, je focus verbetert, en ook je concentratie. Je bent creatiever, kan beter slapen, meer genieten van het moment en je voelt je gewoon gelukkiger.

De online cursus van Happy with Yoga heet  Mindfulness voor het dagelijkse leven: van chaotisch en gestresst naar rustig en gelukkig. 8 weken lang krijg je iedere dag een e-mail met uitleg en oefeningen.

Ben jij klaar voor verandering?


Volg online een 8-weekse Mindfulness training

Ben jij klaar voor verandering? Wil jij minder stress, meer balans, een betere focus/concentratie en beter slapen?

Mindfulness ADD en ADHD
Photo by Simon Rae on Unsplash